20090329

belum sedia lagi dan masa tak sesuai.

selalu orang akan guna ayat-ayat yang sangat biasa kita dengar.
contoh:

takpe.aku akan tunggu.

aku pun ada guna.
beberapa tahun lepas.
masa tu aku sedang gila talak nak balik kat kekasih lama,
dia pula dah tak mahu.

er.aku memang annoying gila masa tu.
then i keep remind to myself that i will wait for him.

padahal.
hampeh.
honestly,
aku guna ayat tu untuk bagi harapan kat diri aku sendiri.
untuk sedapkan hati sendiri,
dan untuk tunjuk kat kekasih lama yang aku bersungguh mahu dia.
dan beberapa tahun lepas tu,
aku tidak pon tunggu dia.

macam jugak lelaki yang cakap,
satu hari awak akan terima saya,
saya tunggu awak.

lepas tu diam-diam aku tahu dia dah berapa kali tukar kekasih.
tak jugak tunggu aku.
yang mana aku pun tak harap dia tunggu.so aku tak marah la.
sebab aku tahu,
dia cakap macam tu,
untuk bagi harapan kat diri,
untuk sedapkan hati sendiri,
dan untuk tunjuk yang dia bersungguh mahu aku.

cliche kan?

2 ulasan:

a p e x berkata...

ayyoo...dey minachi! post mlayan prasaan lak kali ni...btw, nice to be honest! hehhe...cayala pija...

Syafiq Saleh berkata...

akan ku tunggu sampai lebam..
haha