20090409

okay.aku dah suka satria biru.

tadi aku dalam lrt.
on the way balik dari klcc untuk jobseeker!

then.
here he comes.

seorang lelaki nama radzi dan kerja di petronas.
belakang ada laptop satu.
(aku curik-curik tengok dekat kad kerja dia sangkut kat pinggang.)
smart.dan manis.
dan kerja bagus lah tu.kan?

dan tiba-tiba aku rasa seperti dia adalah jodoh aku.
dia datang pada aku dan bagi no telefon.
er..
..

okay tipu.

kitorg keluar tren sama-sama then dia pergi arah kiri.
aku pergi arah kanan.
dan dia langsung tak toleh.
dem.
memang bukan jodoh.

(aku stalk dia dari jejantas nampak dia naik satria biru then ambil jalan arah seksyen 1.and aku lupa nak tengok flat kereta tu.ngok.)

..
sepanjang mencari kerja.
aku ada jumpa banyak lelaki yang aku sangka jodoh aku tetapi bukan.
(aku syok sendiri.)
aku tahu bukan,sebab lelaki-lelaki itu memang berjaya menarik perhatian aku tetapi tak kekal.
paham tak?
alaa.
pendek kata,
macam tak umphh di hati lah.
tapi aku suka.
*senyum*
sebab mereka bagi warna dan harapan di hati dan hidup aku.

kepada encik jodoh:

where are u?
*sigh*

6 ulasan:

a p e x berkata...

hahaha....stalker la u ni pija.... tp xpe... jgn smpai kantoi stalk org...hahhaa....nak cari jodoh jauh2 wat pe...dpn mate ni hah ade...hahah

Anuar Sha'ri berkata...

truskan mencari y umph ;p

pije berkata...

i tak carik.
dia dtg depan mata.mcmana?
hahah

El Moe de la Rocha berkata...

ni dah boleh jadi idea buat iklan ni.

errr, sunsilk?
:P :p

anakmelayu berkata...

jodoh tak datang sendiri, betul ke? pilih orang yang sayang kita, bukan orang yang kita sayang, betul ke? ha..ha...
terpulang..
jodoh pertemuan, bukan kerja sye..
sesekali dongakla ke atas
sebalik awan lembut
ada kuasa
tak mampu kau tawan
tak mampu kau lawan
dialah berkuasa
penentu jodoh pertemuan
jadi....
banyak2la berdoa padaNya

Pije. berkata...

sweeet la ayattt u.
hoh!