20090524

Mimpi 2

Tadi aku tido siang.
Dari tido di tengah rumah aku beralih ke dalam bilik akak sebab panas gila.
Badan melekit.
Dalam bilik baru sejuk sikit walaupun kipas kadang-kadang macam gampang.
Nak pasang aircond nanti bil banyak takot momma potong elaun.
Nasib penganggur.Kena berjimat sikit.Tapi kalau pasal nak beli baju,kasut tak payah berjimat.Tak boleh tahan terus angkat.
Ni aku tengah nak angkat speedlight.Siapa nak tolong derma?
Lepas tu momma kejut bangun sebab mintak hantar uwan dan makcik balik rumah.
Perjalanan tak sampai 2 minit.
Dekat gila rumah aku dengan uwan.

Selalunya apabila bangun dari tido siang atau tido malam.
(kadang-kadang tido tengahhari,atau senja atau juga pagi.)
Aku akan cuba recall mimpi-mimpi aku.
Dan tido tadi aku sempat mimpi pasal exbestfren aku.
(Dia lagi?Lepas dia,dia.Lepas dia.Dia.)
Dan juga aku mimpi bekas buah hati aku yang memang aku tak pernah lupa walaupun dah 5 tahun tak jumpa.
kami main perang beramai-ramai dan kumpulan kami menang sebab aku berjaya baling ramai musuh.
(nama pun mimpi aku.pastilah aku yang jadi hero.Apa nak heran.)
Macam main paintball tapi ni baling pakai kain buruk.
Bodohkan permainan mimpi aku?
Tak.tak.bukan exbf aku yang itu,ini yang lain.
yang paling nombor satu.
ini 1st love memang lebih banyak beri kesan.
Sampai sekarang.
Dah banyak kali aku mimpi dia.
Orang lain tak pula muncul-muncul dalam mimpi.
(Dunia mimpi aku macam industri perfileman pulak,asyik-asyik muka yang sama saja jadi hero dan heroin.Agak bosan.tapi dalam konteks mimpi aku,aku suka.Takpe.)
Popular betul lah diorang ni dalam mimpi aku.

Aku ada satu teori.
Dalam dunia realiti memang kami sudah tidak baik seperti dulu.
Tapi,
mungkin dalam dunia separuh sedar aku,
Diorang masih nombor 1 dan kami masih dalam good term kot?
hahaha.
Nonsense.

P/S : Apehal aku asyik rasa hari ni hari isnin hah?
Adik aku dapat masuk matriks Perak.Rabu ni daftar.
Adik.Good luck okay?Belajar rajin-rajin.Kalau kat sana nanti rasa gatal nak ada awek,sila pilih awek yang comel dan perangai semenggah.Kalau tak reti pilih bak sini mms kat akak.Biar akak yang pilihkan.
Baiikkkk punyaaaa.

6 ulasan:

hamdan_gila2merawan berkata...

saya akan pilih yg pakai skirt!
hahahahaha

a p e x berkata...

bila nak mimpi i pulak ni pija...
isshhh...

hehehe

BTW, klu adik u nak cari jodoh kat matrik, suruh die carik lebeh, i nak gak kot..

hehehe

ezy eizyanie berkata...

ouh my matrix~

Pije. berkata...

boleh ke mcmtu pex?

melon. berkata...

maksudnya,mimpi boleh betulkan apa yang tidak betul walaupun sekejap.
betul?

Rizdiahk Nahraf berkata...

kak...nak awek sorang. hahahah