20090623

Stupid Cupid.

Hai.
Hari ni aku tak kerja.
Sebab aku ada interview SPA lagi.
Galak betul mereka panggil aku.
Tapi sampai sekarang pon tak panggil kerja lagi.
Saje je lah tu nak tengok aku gabra tiap kali masuk bilik temuduga.
Nasib baik sekarang ada Maxis Sayang ambil kerja.
Tak lah rasa sedih sangat sebab at least ada kerja and ada income.
(boleh beli speedlight dengan lens.wah.bajet gaji 5k sebulan.hoh?)

Kawan kerja aku semalam ajak lepak dengan kawan-kawan dia.
Bersungguh benar dia.
Tapi aku tak mahu.
Sebab aku penat.
Betis aku rasa keras macam kayu besbol sebab banyak berdiri kot.
Lagipun aku memang sombong sikit dengan kawan-kawan orang lain.
Dia cakap kawan dia nampak aku depan maxis center.Lepas tu dia nak berkenalan.
Siapa tah nama dia.
Yang aku tahu dia bangsa punjabi.
(eh.Punjabi dengan Singh sama ke?)
Aku tolak baik punyaaa.
Memang aku tak minat la nak berkenalan atas permintaan orang lain.
Kalau aku sendiri yang offer diri takpe.
Ni kalau orang lain yang paksa-paksa.
Tak payah.
Terima kasih.Belum terdesak lagi sampai nak tangkap muat je siapa-siapa.
(nanti incase aku sendiri yang cakap "terdesak dah wei.faster.faster."maka time tu sila lah bermurah hati.)
Lepas tu kawan aku tu tiba-tiba je mintak nak bagi sms satu kat kawan dia sebab dia cakap line dia kena barred tak bayar bil.
Sejurus saja sms tu aku send dengan niat mahu membantu.
Tiba-tiba masuk sms.
"Boleh i tahu nama u ke?".
Babi kan?Babi kan?
Aku pun bangang dan bengang jugak.
Langsung tak perasan yang beliau sedang mempraktikkan taktik memberi no telefon dengan tak sengaja namun dengan niat.
Sakit jua hatiku sedikit.


Siapa-siapa yang kawan aku dan rasa baik hati sangat nak match maker.
Harap lupakan saja niat anda.
Lupakan niat itu seperti anda melupakan kekasih pertama anda yang telah berjumpa orang baru.
Atau seperti anda melupakan segala pelajaran selepas keluar sahaja dari dewan peperiksaan.
Atau juga seperti anda melupakan selipar jepun bowling selepas membeli selipar Asadi Ultralight yang tidak mengelincir dan boleh masuk tandas terus walaupun makcik cleaner sedang mencuci.
(Semput nak baca sebab panjang sangat.sorry hoh?)
Tambah ikot keselesaan dan kegemaran.
Peace.

P/S : Tadi malam aku dapat sms dari mamat tu.
"abang rera hati nak kenal gan".
.....
.....
*bunyi cengkerik*

Apakah maksud beliau?Nama aku bukan gan.Bukan.
Rera tu apa?Rela?Siapa paksa dia kawan dengan aku?
Nasib baik i tahu dia bukan melayu.
bayangkan kalau orang melayu bagi i sms macam ni.
memang nak jumpa dia sangat nak tengok BM dia lulus ke tidak.

8 ulasan:

Judiene berkata...

btol2
i sokong u 100%
benci gle ble ade org yg perkenalkn kte tnpa pengetahuan kte
hahaha
phm xayat aku tuh??

:)

Pije. berkata...

paham2.
pendek kata y baik hati nak jadi penjodoh bilangan lah.
hahaha

Farhan berkata...

hahaha..dey minachi, itu org sudah mau kenal sama u la..
abg rera hati kenal gan u la minachi..hahaha

Farhan berkata...

lupe plak nak tnye, Asadi UltraLight kat mane ade jual?..huhu

Tanpa Nama berkata...

wahahaha.
okay ape tu jah.
baru ade semangat toleransi berdemokrasi.
seperti kerajaan uar-uarkan.
one nation / negara perpaduan.

syime hebat berkata...

hhahahah..
kelakar gk..
better kite yg rela (rera) hati nk kenal ngn seseorg..
xperlu match maker or pape la..
............
............
(bunyi cengkerik)
hahaha..

Pije. berkata...

berkawan bia rera.
baru rasa ceria.
wah?
haha

miNt berkata...

bwahahaha:))
rera??
aduh..
cekang pipi gelak.
sabar jela..