20090629

Tips Dari Minachi 2.

Hari ini aku nak sambung tentang perangai lelaki yang harus dielakkan gadis dan para lelaki harus cuba elakkan demi menjadi seorang lelaki yang ideal justeru menjadi calon terbaik untuk para gadis rupawan ataupun tak rupawan.
Wah?
Terlebih sudah ni.

Okay.Mula.

7. Selekeh terlampau.

Kamu langsung tidak kisah tentang penampilan diri. Sentiasa serabai dan berbaju tidak kemas.
Bukanlah maksudnya disini kamu harus sentiasa kelihatan kemas seperti salesman sepanjang masa.Tapi sekurang-kurangnya biarlah selekeh bertempat.Misalnya mahu ke kedai di depan rumah,atau pun mahu bayar bil postpaid maxis yang memang berpatutan memang patotlah kamu selekeh.Jumpa mesin saja maa.Lain lah kalau kau mahu bayar bil di Maxis Center Seremban.Harus kacak-kacak sebab aku ada disana.Hahhaaha!Gurau.
(Cubaan mempengaruh pembaca untuk bertukar kepada maxis.woh.)
Eh.Tapi aku lagi rela bergaul dengan lelaki selekeh dari lelaki busuk.

8. Kuning Biru.

Kamu sentiasa bercakap tentang perkara lucah atau yang berkaitan dengan seks sebagai topik perbualan.Kadangkala gurauan kamu juga akan sentiasa berkisar tentang perkara yang demikian sahaja.Macam tiada topik lain dalam otak kamu.
Ini akan menakutkan gadis. Memang semua orang tahu seks adalah perkara normal dan lumrah bagi setiap manusia.Tetapi tidak perlulah terlalu menunjuk keterujaan kamu,diam-diam sajalah.
Geli tau.Gadis biasanya mencari kekasih untuk tujuan mahu bermanja,bergantung,mengadu dan minta dipujuk.Seks belakang kira.
(Guard di tempat kerja aku agak suka bergurau gatal,tadi siang aku da marah dia.Tekemut orang tua tu. Tapi dia baik juga.Cuma kadang-kadang je gatal menghelar.)

9. Shaver.

Kamu kedekut tahi hidung masin. Sangat lokek untuk mengeluarkan duit ketika keluar bersama dan sentiasa berharap supaya di belanja gadis. Kamu juga lebih suka meminta-minta dan demanding.Memang kamu untung besar lah bila dapat gadis yang agak tonggong yang sanggup sahaja berbuat apa sahaja demi untuk mendapat lelaki idaman.
(Kadang-kadang gadis memang akan jadi tonggong demi cinta.Setakat ni aku belum masuk list ni lagi.Akan datang tak tahu la.Mintak jauh.)
Tidak apalah kalau sekali sekala kau dibelanja gadis.Takkan lah asyik sebelah pihak sahaja.
Kami pun kesian juga bila lihat asyik kau sahaja yang keluar belanja.Enjoy sama-sama perit juga harus sama-sama.kan?
Ehem.Kalau dah kahwin pun tak digalakkan makan duit isteri apatah lagi belum ada ikatan.Wah?Betul ke apa aku tulis ni?
(Setakat ni semua lelaki yang aku kenal pemurah belaka.Tetapi tidak perumah.Semua kuat merayau.eh?)

10. Too Serius.

Kamu sentiasa mengambil serius dan memandang berat setiap perkara.
Misalnya apabila ada sedikit masalah kamu akan cepat tension dan muka akan ketat seperti kain ketat isabela.(Drama bersiri astro ria yang fauziah haus dan os ada berlakon tu.Aku tengok iklan saja.Full story tak tahu.Tapi kain dia mmg ketat gila.)
Kalau boleh jangan lah terlalu serius,kalau mahu serius pun biarlah bertempat.Misalnya ketika mahu membincangkan masa depan bersama memang harus serius,kalau tidak nanti mahu tak jadi pulak.
Kalau terlalu fun pon tak bagus juga,nanti apa benda pun jadi gurauan.
(Macam hantar surat masalah dekat ruangan keluh kesah bersama kak esah.Orang tanya lain dia jawab lain.Kak esah oh kak esah.)

okay.dah habis dah rasanya.
Aku dah tak boleh fikir lagi perangai yang aku cuba elakkan.Memang lah ada lagi tapi yang lain tu kira boleh tolak ansur lagi lah.
Jangan lah ambil hati pula,ini adalah pandangan dan pendapat dari mata aku sahaja.
Kita sebagai manusia memang tiada yang sempurna.Jadi harus lah kita saling ingat mengingati.
Bukan hari jadi,pasword email dan no pin ATM sahaja yang perlu nak ingat tau.

Jadi.
Ada yang sudi nak bagi pandangan untuk perangai gadis yang perlu dielakkan?
Sangat aku alu-alukan.
At least boleh juga improve diri sendiri untuk menjadi lebih berkualiti.
(Sekarang pon memang dah ada kualiti lah.)
Ehem.

P/S : Hari-hari aku kena OT.Memang cepat kaya lah aku kalau macam ni selalu.Lepas ni dah tak boleh letak alamat merata-rata.Takut pencuri cari rumah aku sebab tahu aku banyak buat OT.
Penat lah.
Money cant replace the freedom
.

6 ulasan:

kelam rider berkata...

asal terus mula dari 7?

Judiene berkata...

wahhh
dah dpt title bru
dr.Love
hehehe
mahal taw title tu
hihihi

:)

secoklat tahi anda berkata...

waaaaaaa!
sis!
i lebiuuuuuhh
betol & tepat

Pije. berkata...

hooo.
kelam : entry kali ni sambungan entry lepas la.

judiene : dr.love?segan lah nak terima.hahaha

secoklat tahi anda : nama anda kelaka la adikkk. :)

Farhan berkata...

mintak2 ko dijauhkan la tonggang sbb nak laki idaman tuh..aku kesian tgk bangse yg cenggitu, pelik..aku pon harap aku x jd yg suke menonggang tu..huhuhu

syime hebat berkata...

nasib baik i selekeh..
wahahaha..