20090712

Kali Terakhir Aku Stress Adalah Bila Aku Sedar Aku Dah Takde Abah Yang Nak Menangkan Aku Walau Aku Salah.

Aku jarang stress.
Sangat jarang.
Sebab aku selalu ambik ringan semua perkara selagi ia tak membunuh.
Masa belajar dulu bila kawan-kawan aku semua duk stress mengadap nota aku sikit pun tak.
Aku mengadap nota sambil dengar lagu tapi kena duduk jauh-jauh dari kawan lain sebab diorang bengang aku bising.
Masa dulu kalau kena dumped pun aku tak stress.
Ada awek lain ngorat balak aku pun aku tak stress.
Aku akan tidur je sebab aku rasa ego aku tercalar.
Bangun tidur je aku sedar calar dekat ego aku tu dah ditampal sebab dekat henpon ada mesej tulis 'i'm sorry'.
Aku menang sedikit disitu.(Menang tanpa Piala.)
Masa habis duit kat poli pun aku tak stress sebab aku ada kawan-kawan yang boleh kasi pinjam dulu.
So takde sebab la aku nak stress.

Tapi semalam aku stress.
Betul-betul stress.
Semua orang kampung tahu semalam aku kerja halfday.
Lepas tu,
Aku ada banyak gila case yang dah salah key in sebab 'tok guru' aku dah salah ajar.
Dia pulak mc so tinggal aku sorang kena settlekan semua case salah tu.
(Nasib baik dia mc,kalau tak sebal jugak aku nak mengadap muka dia.Nanti tak pasal-pasal begaduh.)
No wonder la jumaat lepas ada customer marah aku siap kata aku penipu sebab dia kena charge padahal benda tu free.
Babi.
Aku betulkan semua case tu sambil rasa sebal sebab tak lama lagi dah nak pukul 1.30.
Then aku terbayang mak semua dah ada kt kampung.
Maklong aku pun nak kenduri malam tu.
Best gila ni dapat ramai-ramai.
Bayi-bayi pun ramai.
Kena habiskan kerja cepat.
Tak mahu OT.
Tak.
Walaupun OT lumayan.
Aku tetap tak mahu.
Money Cant Replace The Freedom.
berapa kali nak ulang?

Tiba-tiba akak Asisstant Manger datang kata aku kena kerja esok.
Otak aku stress maksimum.
Masa-masa tu jugak la customer datang smpai tiga orang kata nak register.
Gampang.
(Customer memang handal dalam bab menyusahkan dan menjengkelkan.Masa aku tengah bosan main facebook dan masa aku begitu berharap ada customer tak sorang pon yang muncul.Tapi time aku nak balik ke,ada hal ke,jangan cerita berapa ramai yang datang mintak kena maki dalam hati.)

..
.....

Tak lama lepas tu.
Sedar-sedar aku dah menangis macam kena sebat kat depan mesin fotostat.
Lebat macam hujan.
Arrrghhh.
Kau orang bagitahu aku sikit macammana nak mengadap muka orang kat opis hari isnin ni?
Tak cool lah weh stress ni.
Tak coool.


P/S : Mungkin sebab aku nangis tu akak A.M tu kata aku tak payah datang keje hari ahad.
Tapi minggu depan kena kerja.Kurang stress dapat balik kampung minggu ni.

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

rileks jah.
keje mane tak stress.
aku keje ngan bpak aku pon stress gak.
chill jea.
stress tu nikmat hidup.
=D

El Moe de la Rocha berkata...

awwww. well, that's the rants of it. :)

takpe, mmg money can't buy freedom. tapi u DO need em FOR freedom right?

go OT! :p

::@FiQ berkata...

dalam ati xper maki2 kastemer..jnji muke manisssssssssss!
hipo la sekjap..wakakakakaka

Pije. berkata...

stress weh.
aku mengamalkan kehidupan yang mmg menghargai cuti.
aku lebih rela cuti dr OT.
arghhh.

syime hebat berkata...

hehe.. menangis..
STRESS = menangESS

datin.debab berkata...

selamat datang ka dunia tanpe cuti.mgu ni saye tade cuti lgsg