20090716

Peri Berbahasa.

Aku ada satu peribahasa baru cipta.
peribahasa ini adalah bagi menggantikan peribahasa lama.
Ukur baju di badan sendiri.
Maksud dia kat sini buat apa yang berpadan dengan kemampuan sendiri.

Macam kalau gaji kamu ciput
Janganlah mengada-ngada ank make up kereta melampau-lampau.
tukar tayar besar lah,nak bubuh spoiler lah.
Nanti hujung bulan duit da habis kat kereta.
Nak makan apalah?
Tayar rebus?
Syukur jelah.
Lainlah kalau gaji 5-6 ribu sebulan.
Kan?
(Eh?Apesal macam tgh memberi sindiran kepada diri sendiri je ni?okaylah.Tak jadi lah nak make up Lisa.Nak bayar bulan-bulan pun dah sedih-sedih.eh silap lagi.bukan tak jadi.tapi tak mampu.)
Peribahasa baru diinspirasikan dari suatu pemandangan ketika aku hendak menghadiri temuduga tapi tak jadi sebab aku malas tunggu orang ramai.


Nah.Ukur kereta sendiri di parking awam.

Tak pasal-pasal aku pun susah nak parking.Lisa pun tutup mata masa lalun sebelah dia ni.Buat malu je.

3 ulasan:

syime hebat berkata...

hahaha..
tamak siot park kete skli 2 kotak..
tamak..
tamak..

kiki berkata...

hahah menyusahkan oranggg

Tijah berkata...

hehehe. aku pun sker jer keta kecit2 ni...senang parking, senang selit khannnn???