20090830

Letting u go was my biggest regretion.Ever.

Hari ini.
Mood i baik dan i terasa rindu.
Lagipun esok i cuti lagi tak payah kerja dan i ada begitu banyak masa senggang.
Maka i nak bawa korang jalan-jalan ke masa lampau.
Masa di mana i masih takot mandi tutup pintu dan begitu malas nak shampoo kepala.
Masa ini juga adalah masa di mana i tak pernah terfikir betapa seronoknya merias kuku dan ke salon untuk mempelbagai kan rambut.
Juga masa ketika i masih belum period.
Eh.
(-____-)'


Disebabkan tadi i dah bagi doremon kuih dorayaki sebesar talam.
Dan i juga telah merasuah beliau dengan membunuh kaum kerabat tikus yang bertanggungjawab memakan telinga beliau,
maka doremon dengan senang hati nya meminjamkan mesin waktu nya kepada i.

Sekarang semua masuk dalam laci dan pegang kuat-kuat.
*det.deeeet.det.deeeet.*

Taaaadaaa.
Semua diam-diam.


Masa ni i baru dapat rasa makanan keras.Semua habuk i kutip.I juga berfungsi sebagai vakum.Sampai i pernah kutip tahi cicak.Eii.comot.
Tapi bila dah besar nak pegang vakum pun malas.

Ini pon sama.ini ketika kali pertama i sambut raya.
Belum ada pengalaman raya.Jadi tak tau nak pilih baju apa.
Ada ke pagi raya pakai gaun?Nonsense lah.
Sekarang i dah makin matang dan takkan pakai gaun lagi ketika raya.

Ini adalah raya yang kali ke 4 i sambut.
Mula raya tahun tu momma pakaikan i dengan akak baju sedondon supaya tidak akan begaduh baju siapa lagi cantik.
Tengok sepupu i tu.
Ada ke pakai gaun?i takkan ulang kesalahan lampau.

Rombongan sekolah ke Penang.
Jangan tertipu ketika ini i masih belum sekolah.
Momma terpaksa susah payah pakaikan i baju sekolah sebab i nak sama dengan orang lain.
Tengok muka i begitu bangga pakai sunglasses bulat ala mickey.Bajet stylo lah tu?
Pertama kali dapat.Bagi la peluang.

I lupa la masa ni kitorang nak pergi mana.Kenduri kot?
Tapi masa ni granny pergi makan angin kat Medan jadi kami semua sepakat nak duduk kampung jaga rumah.Masa ni baju kurung i kedut seribu langsung tak iron.Selekeh.
Tengok momma i tido.Ngantuk jee.

Okay lah.
cukup.
Jom kita balik ke masa hadapan.
Haah?Masih tak puas lagi?
Sorry lah doremon dah bising sms i yang dia nak pakai mesin waktu dia balik.
Dia cakap dia nak pergi ambil gambar masa dimana dia masih ada telinga lagi.
Kecoh je tau.
Padahal bukan dia tak boleh pakai pintu suka hati dia tu.
Dengki lah.
I tanak kecewakan kauorang.
So i bawa kauorang kat satu masa lampau lagi.
i tak kesah kalau lepas ni kauorang gelakkan kan i.
I ikhlas bawak.
Nah.

Zaman ketika i tak comel dan peminat KRU tegar.
Tsk.Tsk.

Dah.Dah.
Semua naik atas mesin waktu balik.
Cukup gelak.
*Det.Deeeet.Det.Deeeeet.Det*



Sekarang i dah besar dan comel.
eh?
(-___-)"
Tapi selalu rindu masa i masih kecil dan tak comel.
Juga i rindu zaman dimana i buat macam-macam perkara yang tak masuk akal tanpa perlu menyesal.
Contoh macam i gunakan stand ubat nyamuk sebagai pisau ketika main masak-masak sampai terluka tangan 3 jari sekaligus.
Atau ketika i cuba bawa basikal besar laju-laju sampai tak sempat brek dan terlanggar anak jiran yang paling nakal.
Sumpah tak menyesal.
Dewasa memang menyesakkan.Tapi langsung tak dapat elak.
Hoh?

7 ulasan:

missdiya84 berkata...

pergh..spekk nak macam norman kru jugekk..huhuhu..

pecaye2 anda peminat kru yang tegar

hani homoholica. berkata...

Y_Y
ak xsangke ko kecik2 cmtuh pije.
yg spek puan mickey tikus xleyh blah.
mmg besa penutup tin milo.
Y_Y

syime hebat berkata...

hehe.. betul ckp u pix u atas kerusi tu dah nak sama..
model kerusi tu mmg feymes..
style amik gambar atas kerusi pon memang feymes time tu.. ahahaha.. best pegi zaman lampau..

chaon berkata...

aku ade ubat boleh jd kecik balik.kau nk??

hannah zaharudin berkata...

aku paling suke bile ko pakai spek bulat.. cuba ko reshhot baik pic camtu..

syahmiglory berkata...

i dulu raya pkai bju koboi n masih terpikir nape lh ak pakse mama n ayah belikan bju tu dulu,hahaha

a p e x berkata...

hahha... byk koleksi2 pic lama u.. sedap tgk... hehhe