20090820

Mana Kad Yang Aku Sayang Tiap Hujung Bulan Pergi?

Kenapa aku sentiasa ada masalah dengan Gaji?
Sekarang aku sedang menghitung hari untuk gaji bulan kedua.
Tadi masa keluar makan.
Aku bersemangat gila cakap kat Jheya yang aku nak g cekidaut gaji da masuk ke belum.
Dan Jheya dengan mata bersinar bagi semangat supaya aku pergi cekidaut sama itu gaji.

Aku pergi sambil berharap even dah tau memang takde.
Aku tanya baki lepas tu tunggu.
dan predictablely,
Gaji memang belum masuk.
Aku tunggu untuk ambil kad balik.
dan unpredictablely,
Kad tak keluar.
memang tak keluar.
Cibai.

Disebabkan kad aku tersangkut di ATM bank rimau.
Padahal kad aku dari bank merah.
Kakak Bank Rimau kata kad aku dah hilang.
Memang takleh dapat balik.
Betul ke ha?

Maka aku terpaksa berjalan kaki ke Bank Merah dan buat kad baru.

Bila sampai di kaunter aku pun berkeluh kesah bersama kak esah lah dengan customer service Bank Merah.
Nasib baik kakak tu baik dan lembut.
Sejuk hati aku.
Sejuk macam baru lepas terbakar lepas tu dapat pekena teh ais,ais lebih.
Tak ke heaven wa cakap lu?

Akak tu kata boleh je replace kad baru dan on the spot boleh dapat.
Tapi kena ada buku akun sekali.
dan lucky gila aku memang tak pernah keluarkan buku tu dari beg.
Aku rasa bangga sikit dengan diri sendiri.
Tak sia-sia kau malas kemas beg.
Tak sia-sia.
Senang hati aku.
Akak tu kata akan kena charge RM12.

Tiba-Tiba.
Baru aku teringat tadi aku dengan rela bagi abang paw aku Rm10 sebab dia nak pergi Kl jap bawak Lisa.
Woh.
Aku pandang akak tu dan buat-buat tengok jam.
Ada 15 minit lagi sebelum waktu rehat aku tamat.
"Er.kak.esok lah saya datang buat kad.Waktu rehat dah nak abes pula."
"Oh.Okay.takde Masalah.Bila-bila pun boleh dik."
Aku keluar laju-laju macam dah terlambat sangat.
Langsung tak toleh belakang.

Eii.
Ape kes nanti kena charge Rm12 tapi dlm wallet aku ada Rm11 je?
Suweii weh.

P/S : Kenapa baru sekarang aku jumpa kedai yang ada jual lauk kesayangan perut bila masa sudah hampir bulan puasa?Kena tunggu lagi sebulan baru dapat makan tengahhari disitu lagi dengan selera.

12 ulasan:

Paan berkata...

Hahahahahaha!

- Orang Bahau

hani homoholica. berkata...

wakakakaakakakakaaka!
siannyer ko nehh wehh.
bagus gak idea ko xdek duit tpi wat2 wktu rehat da nk abes.
ofis ko tarak loceng xperlahh~

cbe ak nk wat kt kntin cmtuh.
der loceng maaa~~~
xleyhhh tipu wktu rehat dah abes~~
T_T

miNt berkata...

wey pije.
kad 2 xilang la.
ah kak 2 bahngang hape.

klo cimb peng kne telan ngn rimao kuning.
ko pegi kt kuarge cimb peng trdekat.ko tny ade x dorg trime rimao kuning 2.

mst ade nye.
ak pnh gak kne.
cimb peng ak kne telan ngn rimao kuning 2.
pa2 ak tny bro kt c2.
bro 2 soh ak p tny kt kuarge cimb peng yg trdekat.
pa2 ak dpt balik cimb peng ak ngn kadar percume dr ladang.


ce try tny nt.

odagiri berkata...

obviously kalo da kene telan
pastu wat kad br
kene charge leh

wa...lucky la ade buku lagi
aku nye da ilank.
T.T
kad aku da nazak kot
kulit da tecabut
@.@

Pije. berkata...

paan : eh?kelakar sgt ke weh org kampung?hahahha

hani : benci dowh bunyi loceng sekolah.tak dpt ngorat kat kantin lagi kalo loceng da bunyik.haha

mint : aku pon rasa camtu.dia malas la tu.aku redha.lgpon kad aku da buruk.

odagiri : tuka la man kad ko tu.mual atm tu nak telan kat y dah sothai!hahaha

hani homoholica. berkata...

wakakaakakaka.
taw xper.
xdpt i nak bermanje celaka dgn abg wat air~~
awww.
di blog ak ade panton utk ko~
penat taw ak perah otak gune mesen tebu nk wat pantun tuh utk ko.

lalala~

a p e x berkata...

patut la berita kat TV3 mlm td dah ishtiharkan perang antara bank rimau dan bank merah... hahha

syime hebat berkata...

3 bln pertama keje mmg akan ada masalah kewangan..
bulan keempat ok la nanti..
percaya la..

i pon hadapi mslh yg sama~
tp xde la kad kene telan..
ahahahahha....

jasrina rahim berkata...

kan ke boleh tolak duit terus dr akaun??

pije berkata...

jasrina masalahnya dlm akaun pun takde duit woo.hahaha

sha89 berkata...

adess...nmpk sgt bank rimau xsuke ko cucuk kad lain haha~

xpe2...asalkn jgn kebulur sudah la...tggu jelah gaji msuk ek..

chaon berkata...

tahan la lg.masuk ni aku dh 2 kali hilang!dgn wallet skali!!suwey nk mati!haha