20091007

Kau buang.Aku simpan.Kau tanak.Aku ambik.


Waktu lunch.
Biasanya dan sepanjang aku dah bekerja ni.
Selalunya aku akan pergi makan sorang.
Antara dekat mamak dengan dekat kedai yang ada jual masakan kegemaran yang terbaik.

Beberapa hari lepas raya hari tu.
Aku pergi makan sorang lagi.
Memang tertunggu-tunggu waktu lunch.
Selepas berpuasa sebulan.
Jadi rasa rindu gila nak lepak sorang-sorang lepas tu,
makan perlahan-lahan sambil minum teh ais.
Lepas tu pekena rokok sebatang.
wohh.best.
Eh?
Eh?
Yang part pekena rokok tu macam bukan.
Bukan aku.
Tu abang yang kerja telekom.
Lepas makan je mesti dia pekena rokok sebatang.
Aku tengok je sambil kunyah ais.
Bahahahah.

Masa aku tengah basuh tangan baru aku perasan yang belakang aku ada manusia.
Cuba teka siapa?
Eh?
Eh?

Pandai laaa!
Mana kauorang tau yang kat belakang aku ada budak guard centre sebelah?
Kagum ai tau.

Budak guard tu kata dia nak duduk makan semeja dengan aku.
Aku pun on je lah.
Takkan nk tamak meja pulak.
Lagipun kita kena baik dengan semua orang kan?
Lagi-lagi dengan orang yang pernah tolong kita.

"Umur berapa?"aku nak bukak topik.Rasa janggal pulak makan dua orang lepas tu diam-diam macam pengantin.
"Saya 20 tahun."budak tu jawab.
"Eh.muka tua eh?"ni memang aku tak hipokrit ni,main cakap apa terfikir.
"Matangggg."Laju je budak tu jawab sambil jeling sambil makan.

Masa nak balik opis budak tu mintak no telepon.
Bab ni selalu aku kental sikit.
Selalu memang tak bagi.
Sebab aku malas nak layan soalan yang memang dah bosan nak jawab.
Tapi memikirkan dia pernah tolong aku.
Aku pun bagi sambil pesan sikit sebelum blah.
"Jangan mesej kalau takde papehal ek.Saya ni memang jenis tak minat nak main mesej."

Tak lama lepas tu mesej masuk.

"Keje.Keje.Ign asyik tgk hp.Nti hp tu pecah asyik tgk muka awk."
Sender: bdk sebelah

Aku tekan butang merah.

Tak lama lepas tu mesej masuk lagi.

"Eh.Awk nak promote broadband ke nk promote muka.Cantik awk ikat rambut mcm tu."
Sender : bdk sebelah

Masa dapat mesej ni aku dah mula agak rimas.
Apahal ni.
Tapi memikirkan budi dia.
Aku pun tekan butang merah lagi.

Masa aku nak balik mesej masuk lagi.

"Hati-hati memandu.Ingat orang tersayang."
Sender: bdk sblh.

Aku tekan butang merah lagi.Kuat.

Kelmarin.Semalam dan sekarang ni.
Walaupun aku tak balas mesej dia,dia tetap mesej aku.
Dia kata aku marah dia sebab dia tanak mengorat aku.
Muka aku ni ada muka desperate nak kena ngorat ke?

Lepas tu dia pertikaikan kenapa aku tak ajak dia pergi makan sama-sama.
Kenapa aku tak pandang muka dia.
Apehaaal.
Perlu ke weh?
Perlu ke weh?
Nak lintas jalan pun kadang-kadang aku malas tengok kiri kanan.
Sekarang nak kena pandang muka dia pulak setiap kali lalu depan centre dia?
Lepas tu mesti makan sama dengan dia pulak?
Sekarang dia mesej lagi suruh aku layan mesej dia sebab dia baru clash dengan awek dia.

Tulis banyak pun tak dapat menggambarkan rasa tu macammana.
Semacam tiba-tiba aku ada satu komitmen tambahan pula.
Dah la aku tak suka komitmen.
Sebab aku rasa macam nak sound dia sikit supaya jangan terlalu mengada-ngada tapi sebab bila pikir dia pernah tolong aku jadi aku tak sampai hati nak sound.
Jadi aku diam sorang-sambil sakit hati.

Mungkin lepas ni aku harus jadi si ignorant balik.
Rimas lah.

P/S : Ambik sebiji.Panjang aku tulis tapi tak mungkin budak tu akan baca atau tahu.Sebab hari tu dia suruh aku add tagged dia.Bila masa lah pulak aku main tagged?Kalau dia suruh add Facebook lain cerita la.

8 ulasan:

siggplus berkata...

baik punya stalker kau dapat..stok tak boleh berenggang langsung..
cuba kau jd gf dia..aku tak tau la macam mana dia nak berkepit..macam belangkas ah pasni..heh

El Moe de la Rocha berkata...

fuyooo... main tagged tuh. lolz~

seabau je le yob. kan best kalu manusia pun boleh jadi mcm email, kita boleh mark dia sebagai SPAM sesuka hati kita.

Esp to those yang kita tanak tgk langsung.

:)

mr and mrs sapic berkata...

aku mencadangkan...ko balas cni kat dea...

"sory la sy slalo xde kredit..kalo awak nk taw pasal saya...bukak la blog saya..."

huhu...bia dea bace entry nie...
bes x idea aku???

hannah zaharudin berkata...

hahaha!

syime hebat berkata...

buat baik kene cmtu pula..
hehehhe..
hadap je la u..
sabar je la..
xsabar u sound direct je..

hani YUNANAH. berkata...

sunat kasi potong abes2an jer casanova cenggituh.
mehh ak tlg potong pakai keris tun sri lanang mehhh.
gataaai~~
XD

hang tuah berkata...

Trouble he will find you no matter where you go, oh oh
No matter if you're fast, no matter if you're slow, oh oh
The eye of the storm or the cry in the mourn, oh oh
You're fine for a while but you start to lose control

He's there in the dark, he's there in my heart
He waits in the wings, he's gotta play a part
Trouble is a friend, yeah trouble is a friend of mine, oh oh!....

lenka~

Pije. berkata...

siggplus : bongok weh bdk tu.dia kata aku tak layan dia sbb aku marah dia tanak ngorat aku.wth?hahaha

moe : yeah!yeah!i suka kalo kita bloh mark sumbody sebagai spam.naaak!

yanti : woooh.best laa idea ko!tapi aku takot dia minum clorok lak lepas baca nanti.sian weeh.hahah

fana : keh keh keh.

cimi : sabar u.i mmg penyabar.

hani : tolong potong hani tolongggg.

hang tuah : adoi laaaaaa.