20091101

Dah tutup lah mangkuk.Dah tutup.


Dah lama sangat aku tak kena baca buku.
Tak kena tension tengok kawan study tiap kali ada exam.
Tak kena salin nota kecik untuk toyol jika perlu.
Dah lama juga tak kena stay up sampai pagi untuk buat assignment.
Rindulah zaman Diploma dulu.

Rindu.
Sekarang asyik penat nak tension bila kena kerja weekend.
Gila takda life.
(Ada sebenarnya.Tipu sikit untuk menunjukkan kesusahan dan ketidak best'an hidup bekerja.)

Sabtu lepas aku kena overtime sampai pukul 5 dengan Jeya.
Si Angel offday senang-senang hati tapi belambak gila kerja dia tinggalkan.
Kitorang pulak kena settlekan.
Masa tu center memang dah tutup tapi orang kat luar boleh je nampak kitorang kat dalam.
Mak bapak weh ramai betul mangkuk-mangkuk duk gegar-gegar nak masuk.

"Henpon wa kena culiiik".
(kalau dah kena culik pegi la balai polis.)
"wa nak ambik borang biru.share punyaa."
(ah.takde-takde.nak share tunggu isnin.tak kuasa aku nak bagi kau kaya lagi.)
"Saya nak duit tukar.nanti kat mesin tak pulang baki."
(ada plak duit tukar aku?)
"Tolonglaaa.Saya nak potong line ni.dari jauuuh saya datang."
(err.kesian tapi kesian lagi kat aku.kang silap hal ko maki aku balik.so tunggu isnin lah.)

Ada lagi satu mangkuk tu.
Gegar-gegar shuttle sambil tanya.
"Sudah tutup ka?"
Hak elaaah.
Bapak bangang.
Pernah ke kau tengok centre bukak tapi shutter down?
Tapi best weh boleh cakap dengan Jeya sambil gelak.

Dah tutup lah mangkuk.Dah tutupp.

12 ulasan:

siggplus berkata...

haha aku tak faham sangat apa kau tulis..shuttle apa?

Judiene berkata...

maybe dowg sume xphm malay kot??
[xphm malay cne leh ckp malay??]

ahahahahaha~~

:))

demang berkata...

pija kau jangan lemah lembut sangat, bagi jari tengah sudah.

Pije. berkata...

siggplus : ah siaal.typo pulak.shutter sebenarnye.bukan shuttle.:p

judiene : bukan tak paham.diorang mangkuk.:p

demang : tak mahuu.takot!

El Moe de la Rocha berkata...

garangnye kakak ni.. takut la nak pi bayar bil kat situu.. :p :p :p

cik EPAL berkata...

memang mangkuk hayun betoll..huakaka..

nice blog..
btw, i link u k ;)

bibie_boodyn berkata...

ha...aku stuju care demang...ape kate ko x yah pakai penda?ha..lagi besh...

bibie_boodyn berkata...

i mean spenda...buka panda

nazreena nadia berkata...

datinnn. lama ta on9!
menci dunia matrik!

hani YUNANAH. berkata...

mereka tak paham makne tutup la cmtuh.sah2 diaorg der masalah paru2 berlendir.

SUXX berkata...

overtime sampai pukul 5? itu overtime ke.


salam ziarah-ayat belia.

Hidemichi berkata...

gua baru singgah je blog ni jd gua tak pasti centre mana yg lu maksudkan. Tapi gua pasti masa tu lu mmg jadi centre of attention!