20091128

Kami hadiahkan kauorang telur setelur-telurnya.Padan muka.

Hari ini adalah hari raya yang paling pendek dan hari yang paling panjang dalam hidup aku.
Beraya sekejap lepas tu terus begegas pergi terminal sebab kena kerja.
Dan bila sampai sana terus hampa bila tengok langsung takde tempat yang proper.
Gila bangang.
Ada ke kena kongsi booth dengan dealer?

Di kesempatan ini aku nak ucapkan beribu gampang kepada majikan aku sebab telah bazirkan masa raya aku.
Ya memang gampang.
Kau nak suruh kitorang kejar sales tapi tempat pun kau tak uruskan.
Bijak.
Aku hargai.
Hari ni jugak apa malang nasib aku terjumpa apek yang macam berminat nak beli broadband.
Aku semangat pula tiba-tiba nak terang kan kat dia.
Sekali sebelum blah dia hulur tangan nak salam lalu aku sambut.
Kemudian salaman itu diakhiri dengan ciuman ala melamar.
Apaaaahaaaaaaal?


Begitu banyak ah chai dan ah moi tadi.
Bersepah-sepah.Sama banyak dengan flyers dan brochures.
Ada 2 orang ah chai yang aku rasa asyik nak pandang selalu dan diorang pun pandang aku selalu.
Eh?kamon lah.
Kalau orang selalu pandang kita mesti kita pun boleh sedar kan?
Tadi masa aku tengah kemas-kemas barang nak balik baru diorang tegur dan cuit aku.
Agak teruja sedikit di situ.
Tiba-tiba aku terfikir.

Mungkin tak aku berjodoh dengan orang yang bukan sebangsa dengan aku?
Yang bukan seadat dengan aku?

Thee.
Thee.
Thheeeeh.

Oh ya.
Tadi satu hari aku lepak dengan colleage yang bukan sebangsa dengan aku,india dan cina.
Melayu semua cuti raya,apa kedengki aku pulak sorang kena kerja.
Diorang membebel sesama sendiri.
Aku sepatah haram pun tak boleh faham.
Aiyoo kadeivalley.
Maka satu hari tadi aku dapat rasa bagaimana perasaan pura-pura menjadi pekak.
Sunyi.
Dan terpinggir.

6 ulasan:

hannah zaharudin berkata...

sian ko! itu je yg mampu aku katakan.

hani YUNANAH. berkata...

byk tak berokband yg ko jual arituh?kalo byk berbaloi baloi~
:D
xper pije,nk sedapkan ati ko,nnty ak blnje prosprty brger.rawr rawr~~

syime hebat berkata...

dilamar apek pula.. kah kah kah..

hans berkata...

hahahha....
kadang2 tension kan diorang cakap bahasa diorang
kita terpinga2
seolah2 diorang berbisik

Pije. berkata...

fana : jgn kesian dowwh.tolong!

hani : aku tak jual pape pon.tunjuk perasaan di hari raya.

syime : dilamar di hari raya.hebat.

hans :bukan bebisik hans.menjerit2.tepaksa aku belakon pekak.hahah

Cik Tudung Merah berkata...

awak cun, tu sebab semua menggelupo..hehe..nak beli iphone, leh dapat staff price ka?