20090329

nak start kerja kena guna saving tabung haji.

owh.
a good friend of mine.
just confess,
that he had a crush on me.
...
please.
i dont want any sesi merajuk lagi.
take it easy.
kauorang terpesona je tu.
bukan jatuh cinta.
lama-lama hilanglah.

i will never be a good girlfriend for you.
but a friend,yes!always.
:)

belum sedia lagi dan masa tak sesuai.

selalu orang akan guna ayat-ayat yang sangat biasa kita dengar.
contoh:

takpe.aku akan tunggu.

aku pun ada guna.
beberapa tahun lepas.
masa tu aku sedang gila talak nak balik kat kekasih lama,
dia pula dah tak mahu.

er.aku memang annoying gila masa tu.
then i keep remind to myself that i will wait for him.

padahal.
hampeh.
honestly,
aku guna ayat tu untuk bagi harapan kat diri aku sendiri.
untuk sedapkan hati sendiri,
dan untuk tunjuk kat kekasih lama yang aku bersungguh mahu dia.
dan beberapa tahun lepas tu,
aku tidak pon tunggu dia.

macam jugak lelaki yang cakap,
satu hari awak akan terima saya,
saya tunggu awak.

lepas tu diam-diam aku tahu dia dah berapa kali tukar kekasih.
tak jugak tunggu aku.
yang mana aku pun tak harap dia tunggu.so aku tak marah la.
sebab aku tahu,
dia cakap macam tu,
untuk bagi harapan kat diri,
untuk sedapkan hati sendiri,
dan untuk tunjuk yang dia bersungguh mahu aku.

cliche kan?

20090313

sudah pinjam harap pulang.

haritu adik aku beli novel.

Twilight: Breaking Dawn.

bagi aku memang best.
tak rugi lah kalau kau orang beli sampai RM50 pon.
sungguh.
novel ini adalah kesinambungan cerita Twilight di pawagam hari tu.
selepas tamat prom night.
Edward Cullen dan Bella Swan telah bertunang kemudian berkahwin.
(kahwin la kan.takkan nak cerai pulak.eh.)
lepas tu boleh pulak pregnant si Bella.

sepanjang baca novel tu,
'kauorang' pasti membayangkan watak-watak dalam novel itu kepada manusia yang ada disekeliling 'kauorang'.
contoh,
aku yakin,
'kauorang' semua pasti membayangkan diri 'kauorang' sebagai Bella Swan yang menjadi vampire selepas melahirkan anak dia.
('kauorang' khusus kepada perempuan lah.kalau lelaki pon boleh.jiwa kauorang sangat halus.ya aku faham.)
dan Edward Cullens adalah tetap Robert Pattinson versi Edward Cullens.
kan?
takkan nak bayangkan Wahid senario pulak.
ataupun kekasih korang yang konfem-konfem rupa Jawa sejati tu.
takpun kekasih yang berparut di dahi kesan jatuh motor.

Tak sesuai.
Aku tak pernah tengok vampire versi bangsa Melayu.
Jadi agak geli.

notakening: Sperma vampire masih aktif ye tuan puan.
Walaupun telah beratus tahun menjadi immortal.

aku ada jugak doa-doa nak dapat jodoh.amin.

kadang2.
ada masa yang aku rasa aku banyak hutang explaination pada banyak orang.
macam,
kenapa aku buat itu,
kenapa aku buat ini,
kenapa aku diam,
atau kenapa aku sepi.

tapi,
kadang-kadang jugak.
bila dah pikir lama-lama atau kejap-kejap.
aku rasa takde lah aku hutang apa-apa explaination pada siapa-siapa pun.

yalah.
dah kalau aku pon tak tahu,
kenapa aku buat itu,
kenapa aku buat ini,
kenapa aku diam,
atau kenapa aku sepi.

macamana aku nak explain kat orang lain kan?
er.

paham tak?
..
tak.kan?

takpe lah.
biar aku aje yang paham kot.
kalo paham,bagus.


thee.
owh.
congratz adik for the marvelous result that you get.
i'm proud of you. :D


notakening : hoi,bilalah nak panggil aku bagitahu dapat kerja ke tidak ni.
Kalo tanak hire aku,bagitahu la cepat-cepat. Senang aku nak carik anak raja
ajak kawen.haih.