20101026

Fikir Dulu.Fikir.

Perkara yang paling pertama yang aku lakukan ketika aku sedang kecewa adalah memikirkan apa tindakan paling bodoh aku boleh buat.
Biasanya tindakan yang aku nak buat itu tiada kena mengena langsung dengan perkara yang buat aku kecewa.
Tindakan itu juga adalah tindakan yang akan diambil tanpa berfikir panjang.
Tapi semuanya tindakan itu ada dalam fikiran aku je,tak sempat nak buat betul-betul.
Aaaa..
Faham ke?

Alah.
Macam dalam drama tu.
Bila watak putus cinta,bergaduh dengan orang terdekat atau gagal dalam perniagaan,
mula ambil keputusan nak kahwin dengan orang lain lah.
Nak ambil dadah lah.
Jadi liar dan mula berjinak-jinak dengan disko dan arah lah.
Atau pun pergi menetap di luar negara.
Kira konon macam bawa diri lah kan.
Ewah.Banyak songel muka kau.
Macam lah kita tak tau yang hutang PTPTN dia belum langsai.
Ingat senang-senang nak lepas ke?
Tak dapat de jepp.

Sekarang aku kecewa dengan tempat kerja aku.
Suka-suka hati je nak freeze offday aku.
Sehari je pun tak payah lah nak berkira sangat kan.
Sehari aku tak datang bukan boleh bankrap pun.
Dah lah halfday je pulak tu.
Nonsense betul.
Tak tau ke aku dah plan nak pergi lepak rumah jibam kat putrajaya?
Tak tau ke aku nak pakai lawa-lawa pergi kenduri yanti kat rembau?
Tak tau ke offday tu aku dapat 3 minggu sekali je?
Bile dah sampai turn aku camni pulak jadi.
Tak tau ke aku dah eksaited gajah?
Haa?
Tak tau ke?
Cuba lah paham sikit perasaan aku ni.
Asyik sibuk dengan target kau je,
Target sosial life aku siapa nak sibuk?
Camno?

Tadi dalam lisa, lepas bos bagitau aku kena kerja sabtu aku tak cakap apa.
Tapi dalam lisa aku menung pikir apa tindakan bodoh yang aku nak buat untuk tunjuk rasa tak puas hati.

Ada rasa nak berhenti kerja biar menganggur takda gaji.
Rasa nak bakar tempat kerja lepas tu masuk penjara.
Rasa nak makan banyak-banyak dan gemuk sampai padan muka.
Rasa nak bergaduh dengan orang dan kalah.
Rasa nak pulang kan lisa kat akak tanpa sebab muhasabah.
Dan rasa nak potong rambut macam jantan lepas tu menyesal.

Kah kah kah.
Bapak lah bodoh nya.

Tapi sekarang fikiran dah waras dan tak dipengaruhi rasa kecewa semata-mata.
Lagipun dah dapat jalan penyelesaian.
Rasa better.
:)

Oh ya.
Kalau rajin dan bosan.
Aku suggest kau orang lawat blog ini.
Kalau boleh follow sekali.
Dengan olahan ayat yang sempoi dan meletop.
Kebanyakkan entry beliau juga ditulis jujur dari hati.
Begitu berani mengeluarkan idea dan pendapat sendiri.
Walaupun kebanyakkan entry beliau berunsurkan emo dan innuendo,
namun cukup menarik untuk tatapan minda.
..
Aaa..
Beliau juga kacak dan idaman para gadis semasa.
Tak caya pergi lah try jenguk.
Lagi...
Errr..

Ah sial.
Aku tak dapat teruskan penipuan demi penipuan ni lagi.
Sebenarnye itu blog adik aku.
Dia merayu-rayu mintak aku buat review pasal blog dia.
Ikot kau orang lah nak baca ke tak.
Aku pun jarang baca habis.

HAHAHAHAH!

Tapi tolong lah jenguk.
Tak baca abes pun takpe.
Janji jenguk.
Boleh?

Kah kah kah!

P/s : Kah kah kah! Eh boleh tahan macam sial juga rasa gelak macam tu.Test lagi lah. Kah kah kah! Memang sial.

8 ulasan:

star itu bintang berkata...

boleh review kan gua punya blog sekali .



tambah segala macam penyedap rasa .

Pije. berkata...

kau dah jenguk blog adik aku lom?

hamdan jean paul glitter berkata...

thank you
bukan ke adik beritahu tentang blog in english
semalam masa sedang berbincang di meja aku.

Pije. berkata...

soooo?
syukur sikit hari ni ada org jenguk blog kau tu.
kah kah kah

-en.sani- berkata...

kalau kau potong rambut pendek cam jantan,bagitau aku cepat...nak ngurat....kahkahkah!!!<---minat doh

[ a D D y h A I K A L ] berkata...

gatal nak komen..

butterflyana berkata...

eh jajah,
so ko pegi ke tak kenduri si yantinye?

El Moe de la Rocha berkata...

chill..
kerja tu ibadah bak kata orang. so sabar je lah ye.

*padahal i pun sama bengkak sebab leave minggu depan kena tolak. bedebah punya bos. org nak pegi singapore. GAHHH!!*