20101005

Stupidity is not a fate.It's a choice.

Ini baju raya aku.
Sepatutnya pakai pada raya pertama,tapi raya ke 27 baru dapat pakai.
Sebab baru siap.
Kasihan tak?
Theheee.
Takpe.
Asal dapat pakai dalam bulan raya jugak.
Walaupun lambat siap,tapi tetap mak meletup nokk.
(Mula-mula aku marah gila dengan tailor tu sebab tak siapkan baju raya aku.Tapi,masa pergi ambik tu aku macam dah lupa pulak.Sampai je kat rumah tailor tu,aku terus sium-sium anak tailor tu yang comel macam rasa nak pijak.Dah naik kereta baru teringat yang aku sepatutnya marah dengan tailor tu.)

Oh.
Tak sangka dalam dunia ni ada banyak orang yang kasihan.
Kasihan kat sini bukan setakat kasihan pada orang yang susah atau serba kekurangan.
Orang yang kasihan yang aku maksudkan ini boleh muncul dalam banyak situasi.

Cukup fizikal tapi kurang dibahagian akal.
Tak cacat tapi fikiran sempit.
Fikiran orang macam ni memang macam kanak-kanak.
Silap haribulan kinana pun lagi matang dari dia.

Bijak pandai tetapi tak pandai nak aplikasikan dalam kehidupan.
Tau segala hal tapi buat-buat buta atas sebab yang tak munasabah.
Orang macam ni kita akan kagum pada mulanya,tapi lepas tu setiap yang dia lakukan adalah disaster.
Dan kau hanya akan dapat cakap "HAA?."

Ada kehidupan yang serba bagus tapi cemburu dengan kehidupan orang lain.
Cenderung membezakan kehidupan sendiri dengan orang lain.
Lepas tu diam-diam nilai kehidupan orang padahal kenal pun tidak.

Sedar diri tetapi tetap mahu sama dengan orang walaupun tak mampu.
Sampai kadang-kadang terlalu obvious sehingga orang keliling pun rasa kasihan yang annoying.

Dah berjanji pada diri sendiri untuk tak beri peluang kepada orang tertentu tetapi mungkiri,dan akhirnya menyesal sebab memang tak dapat apa-apa pun.
Ego tercalar lagi ada.
Oh golongan kasihan yang ini adalah aku.
Tak sangka aku pun orang yang kasihan jugak rupanya.
Hah.

Sebenarnya ada banyak lagi.
Tapi baru-baru ini,jenis kasihan yang diatas ini sahaja yang aku sering jumpa.
Rasa kasihan yang bukan bila tengok rasa sedih,tapi bila tengok rasa macam
"APA?APAHAL??BODOH SIAL."
Haaa.
Macam tu.
Penah jumpa dan rasa nak cakap macam tu tak?
Kalau pernah,maksudnya orang itu adalah tergolong dalam golongan yang kasihan.

Kalau aku ada termasuk dalam golongan kasihan kauorang,malang lah aku.
Tapi takpe,sebab walau apa pun aku suka hidup aku.
Dan aku tak pernah rasa nak tukar kehidupan aku dengan kehidupan kau atau orang lain.
Okay?
Sekarang kau boleh rasa kasihan dengan diri kau sendiri.
Sebab kau dah buang masa stalk aku ni padahal aku tiada isu dengan kau pun.

Apa aku tulis biasanya berkaitan dengan apa terjadi di sekitar aku,apa yang aku lalui hari-hari.
Dan hidup aku mungkin ada kena mengena dengan kau,atau mungkin tiada kena mengena dengan kau langsung.

My life is not only revolve around you.
There's a lot of people come and go everyday,
MAYBE u are just a piece of it,
And MAYBE you are not too special,sampai aku nak susah-susah fikir pasal kau lepas tu tulis dalam blog jadah bagai.
Jadi sila buka minda kau.
Tapi kalau kau terasa macam aku sindir kau ke apa,suka hati lah.
Siapa suruh kau baca kan?

Kawan sekerja aku memang banyak yang bukan melayu.
Jadi setiap kali kami berbual kami akan guna bahasa yang campur-campur.
Tapi mereka lebih cenderung berbahasa melayu.
Walaupun bahasa melayu mereka banyak salah tapi aku boleh faham.

"Eh.You dah jual berapa batang broadband?"
Atau
"Wah.Mak you cukur rumput rumah sendiri meh?"

HAHAHA.Yang ni tak kasihan tau.
Tapi,kelakar.
Kelakar bai.









7 ulasan:

kakya. berkata...

kasian.

butterflyana berkata...

Baju kau meletop nok.

JELES!

[ a D D y h A I K A L ] berkata...

brodban memang batang kan?

Ainee Cumi berkata...

Ok! Kawan kawan chinese u kelakar sangat. Macam alahai comelnya tak pandai bahas amelayu tapi cuba jugak berbahasa melayu. Aishh! Comelnya!

Pije. berkata...

kakya : kehsi han

yana : tau tak pe nokkk.tapi dah merekah sikit kinana lasak mcm ahli terjun tiruk!

addy :eh.bukan laaa.biji.batang jadah apeeee.sama lah kau mcm colleague aku.haha

ainee : comel?mana adaaaaa!i comel ada laaa.haha

fendy berkata...

wow!
canteknye baju raye tu. :)
btw,suke dialog yg cukur rumput rumah semdiri tu.
haha
funny lah. :D

-en.sani- berkata...

broadband kat area2 sini guna penjodoh bilangan helai...kat kampung aku kadang2 pakai sisir...

kenapa baju kaler sama ngan aku?cis...ni rasa nak majuk ni...