20110131

Sendawan.

Lisa I mintak maaf la sebab pagi ni kaki kau sakit.
I tak sengaja langgar those lubang-lubang.
I pun tak tau sejak bile lubang tu wujud.
Biasanya kita lalu kat situ takde lubang pon kan?
I tau kaki kau sakit.
I mintak maaf sangat.
Dengan cuaca yang seperti sekarang ni,
Memang tak hairan lah jalan raya banyak belubang.
Banyak sangat sampai semalam lalu takde lubang tetiba hari ini dah ada pulak.
Betul-betul macam "Cendawan tumbuh selepas hujan."
Lagi pun pagi ni I agak rushing so I kurang berhati-hati.
Jadi balik ni I janji akaan pandu kau perlahan-lahan.
I harap kau tak merajuk dengan I.
Okay Lisa?
I bergantung dekat kau je untuk pergi kerja.
I da kekok nak naik bas.
So I hope kau tak sakit atau touching.
Ailebyuchoomarch.

Kau know what Lisa.
Lubang-lubang kat jalan tu buat I terpikir sesuatu.
Lain kali kalau nak cakap tentang sesuatu yang cepat dan pesat.
Kita semua boleh gantikan perkataan Cendawan dengan Lubang.
Lebih realistik kan?
Bosan la asik cendawan-cendawan.
Lagipun lubang kat jalan raya lagi senang jumpa dari cendawan zaman sekarang ni.
Nice.
Eh.
Time lunch I dah sampai.
Perut lapar.
Jum makan Lisa!

6 ulasan:

roxaneroxia berkata...

kite mmg biase bg kaki bibah makan lubang.bg taff.

ally da wunan berkata...

lame naw nak tggu ko updte pija

Pije. berkata...

roxanne : kaki lisa kite dah nak licin.sobss.duit lagiiiii

ally :tade idea la awokkk.haha

Tanpa Nama berkata...

peribahasa yang baik..
wa try anta kat karamsinghwalia

aDDy berkata...

tiba2 terenter lak..
lu tau sape wa kan?

sengaja enter lagi

chaon berkata...

kesian lisa surihani.hujan2 kaki licin bahaya dow