20110511

SESAT.

Dah hari ke tiga aku kerja dekat LCCT.

Hari pertama.
Semua rasa baru.
Cakap pun tak banyak.
Benda yang aku tau pun aku tak berani nak cakap sebab tak konfiden.
Hari pertama aku sesat terikut MEX.
Padahal malam sebelum tu langau dengan zana dah susah-susah tunjuk jalan yang takde tol.
Tapi end up, aku ikot tol jugak.
Gehee.
Aku memang suka sesat.

Hari kedua.
Aku rasa tenang sikit.
Dah boleh gelak-gelak dengan partner kerja aku.
Dia cerita-cerita insiden yang penah kena kat dia.
Dia cakap ada sekali customer tanya mana 'flight pergi macau'.
Tapi mamat ni dengar 'flight pergi bahau'.
Aku gelak gila sebab aku rasa kelakar dan sebab dia melibatkan bahau,
yang dekat ngan rumah aku.
Rasa macam, "Eh kampung den tu, kena gelak ni. Kena gelak."
*Annoying tak?*
Hari kedua aku tak sesat dah sebab aku dah belajar dari hari pertama.

Hari ketiga iaitu hari ini.
Aku rasa lagi tenang dan gembira selesa.
Sebab so far aku dah jumpa semua colleague aku.
Dan diorang baik je dengan aku.
Siap dah boleh bergurau senda dan bertepuk-tepuk manja.
So diharap keadaan ini akan berkekalan lah ye tuan-tuan dan puan-puan sekalian.
Semoga senang aku bekerja untuk hari mendatang.
Dan di sebabkan hari kedua aku dah tak sesat, maka aku jadi over confident semasa memandu.
Jadi masa dekat roundabout godang,aku dengan confident yang amat tersalah masuk ke arah KLIA dan bukannya lorong LCCT.
Makanya aku terpaksa round dekat KLIA dulu baru dapat turn balik ke LCCT.
Dah lah aku bangun pukul 10 pagi tadi.
Kena masuk kerja pukul 11.
Memang cun perangai aku.
Cun sangat-sangat.
Dan aku masuk lambat 15 mnit ye.
Nasib baik takde punch card.
Sayang MAXIS tauu.

Aku updated blog ni pun sebab aku tengah duduk sensorang kat rumah.
Housemate aku dua-dua pergi dating.
Aku tinggal sorang.
Kesian aku kan?

Apa??'
Tak kesian?
Huh!

#okbai.
i ada twitter la. meh follow!
@pyjahnazri

Oh ya. Masa aku training bos aku yang handle id aku. Dia letak pasword untuk sign in aku 'BLUERED'. Cuba kau orang sebut lelaju sikit pasword tu. Comel kan? ;p

Peringatan untuk diri sendiri : Hari rabu adalah hari futsal . Semoga jangan nak cemas sangat sampai buat report polis pasal orang hilang. Heh.

7 ulasan:

Abu Dolah berkata...

kah kah kah.. pastikan esok jangan sesat! =)

Pije. berkata...

lajunye komennnnnn!
bukan kau baru balik ke?haha
tenkiu wei tunjuk jalan!

Ifa Joe berkata...

Masuk kerja pukul 11? Weyha sal lambat sangat? jeles boleh tak?? Demm!

Ifa Joe berkata...

Ifa tu akaun adik I. I tak boleh signout account dia. Demm!

-aineecumi-

Pije. berkata...

ifa ; tekejut i dowh tetiba ada nama lain lak komen.hahah esok i masuk keje kul 3. jeles tak uuu?tapi balik pukul 12 malam. T.T

[ a D D y h A I K A L ] berkata...

sesat di bulatan besar

Pije. berkata...

Bulatan besar y mengelirukan!