20110905

Dah kenapa?




Pada pemerhatian aku.
Bila umur aku dah masuk 23 tahun lepas.
Sejujurnya aku dah tak ghairah lagi nak mencari cinta.
Cinta yang macam selalu dicanang-canang dalam novel atau drama korea.
Bercinta yang bila dia ada hidup aku hanya berkisar tentang kekasih aku.
Fikiran dipenuhi dia.
Yang bila makan, mandi, tidur semua dia yang utama.
Aku rasa benda tu semua dah lama aku tak lalui.
Jadi sekarang aku agak kagum bila lihat pasangan yang begitu obsess dengan pasangan mereka.

Bagi aku,
Susah nak cari cinta yang berkualiti dan dipenuhi kehendak diri.
Bila aku dengar atau lihat kisah kebodohan perempuan yang terlalu setia dan bekorban kepada kekasih dia.
Aku mesti merugut dengan mak.
Nasib baik mak nasihatkan aku.
"Jangan cakap orang, jalan hidup awak panjang lagi, nanti kalau dah terkena,masa tu cakap mak pun tak nak dengar lagi dah agaknya."

Sentap.
Amboih mak.
Jangan la cemtu.

Sebelum ni aku pernah mencuba tapi aku mencuba bukan sebab aku nak.
Tapi sebenarnya,
Aku mencuba sebab aku taknak end up alone.
Aku suka gila denngan baby, maka aku kena berusaha sendiri sebab baby tak datang bergolek.
Gila kau kawan-kawan aku memasing dah ada pakwe, ibam dah tunang.
Tahun depan nak kawen dah.
Aku paksa diri aku untuk bagi peluang yang akhirnya tak pergi kemana sebab aku langsung tak didorong kehendak aku.
Jadinya, macam tu la.
Bila something come out,go wrong, aku malas nak put effort.
malas nak betulkan apa yang mungkin salah.
Berlagak seperti tiada apa-apa.
Dan black out.

Maaf sesiapa yang pernah di blackout kan.
Maaf sebab kau atau kau,kau bukan kehendak aku.
Maaf sebab tak habiskan apa yang aku dah mulakan.
Maaf sebab mungkin hati aku yang beku.

Selamat hari raya.
Maaf zahir dan batin.
;)
Ala, lagipun aku rasa kau atau kau,kau pun lebih kurang macam aku jugak kan?

Who would know, somewhere, somehow.
There's a stranger that gonna lighten your day.

Sekarang rasa bersemangat sikit.
Ada rasa.
Ada.

Duhh.
Dah kenapa aku ni?

10 ulasan:

iQBaL HaSBuLLaH berkata...

Allah dah tentukan. Mungkin kita penah dapat apa yang kita rasa kita nak sangat,sayang sangat, tp end up benda 2 hilang. Maksudnya masih ada yang terbaik untuk kita. Mungkin kita kata kita dah xrasa nak mencari, usaha perlu, bila masa yang betul, Allah akan permudahkan segala perjalanan.

Kena ingat, kita xboleh nak dapat 2 benda yang best dalam masa yang sama. Sekarang kita dapat cinta, tapi mungkin kerjaya tah kemana?

Sekuat mana kononya hati perempuan itu akan tersungkur jugak pada mulut lelaki,percaya lah.

Best of luck cousin

:)

Pije. berkata...

"Mungkin kita penah dapat apa yang kita rasa kita nak sangat,sayang sangat, tp end up benda 2 hilang."

WIN
ill favourite it.

thanx cousin. <3

jiajiot berkata...

"Ku ingin dirimu dekat di hati ku".terbaik wok!

Tanpa Nama berkata...

jadilah ikan duyung untuknya. ehhh. kbai _JEN_

Pije. berkata...

Kepala hotak awkkkk! Hahaha
Tak termasuk beliau. Maaf.
Kikikki

Pije. berkata...

Hoi jen!
Apa ikan duyung. Ikan duyung lawo kan?
Ahaa

Piah Becok berkata...

semoga cepat jumpa yang dicari. good luck!!

Pije. berkata...

Tenkiu piah!

Nordin berkata...

Well, pengalaman mematangkan diri. Mudah-mudahan.

Alkisah berkata...

selamat hari raya maaf zahir dan batin